Showroom Intermat ademt groene sfeer
In het voorjaar van 2021 hebben wij de nieuwe showroom van Intermat in Mijdrecht opnieuw mogen inrichten met interieurbeplanting. Na oplevering heeft Hans Millenaar van Bruinsma Natuurlijk een leuk gesprek gehad met de heer Jan-Jaap van der Neut, directeur van Intermat.
Hieronder vindt u een kort overzicht
Wij hebben Intermat de laatste jaren zien groeien en vinden het een prachtig bedrijf. Kun je kort omschrijven wat jullie doen en waar jullie voor staan?
"Bij ons draait alles om het bieden van een complete ervaring op het gebied van keukens, badkamers en tegels. Ons doel is om consumenten zorgeloos te laten genieten van stijlvolle en hoogwaardige producten. Dit realiseren we vanuit twee showrooms in Mijdrecht en Alphen a/d Rijn, waar we A-merken presenteren die bekendstaan om hun design en kwaliteit, zoals SieMatic, Miele, Duravit, Mosa, Hotbath en Vola."
Bruinsma Natuurlijk is al vele jaren leverancier voor twee vestigingen van Intermat in een zeer divers programma. Plantenpotten voorzien van zowel echte als kunstbeplantingen, regulier gewisselde bloeiende decoraties, mosdecoratie, buitenbeplanting in potten en in december de kerstaankleding. Welke voordelen levert het hebben van interieurbeplanting voor jouw bedrijf?
"Doordat wij een beleving in onze showroom creeeren, is groen hiervan een natuurlijk onderdeel. Wij willen geen showroom zijn waarin producten worden tentoongesteld, maar we willen inspiratie geven aan de consument. In onze visie zijn planten een integraal onderdeel van deze beleving omdat we hiermee de thuissituatie goed kunnen nabootsen. De diverse producten, zoals plantenpotten, mosdecoraties en binnen- en buitenplanten, zorgen ervoor dat consumenten een gevoel van kwaliteit ervaren. Onze producten sluiten naadloos aan bij de natuurlijke omgeving en brengen de natuur dichterbij."
Hoe ervaar jij Bruinsma als leverancier?
"Wij werken al vele jaren samen met Bruinsma. Het voordeel van deze samenwerking ligt vooral in het vertalen van onze wensen in de juiste producten in de juiste omgeving. Doordat de bedrijven elkaar goed kennen, weet Bruinsma goed welke producten we het beste kunnen toepassen in bepaalde situaties door rekening te houden met het klimaat, daglicht, etc. Daarnaast is Bruinsma bij ons ook verantwoordelijk voor het onderhoud van alle planten. Wij kunnen ons daardoor focussen op onze core business en hoeven hierdoor geen kennis te hebben van onderhoud van planten. De kers op de taart is eigenlijk altijd de kerstperiode waarin Bruinsma onze showroom omtovert tot een kerstfeest waarin de consument het juiste gevoel krijgt. Doordat wij met vaste contactpersonen werken hebben we vaak aan een paar ideeën genoeg om een goed voorstel te ontvangen."
Bruinsma Natuurlijk heeft het ‘Green Creations Centre’ met in de maand oktober daarin een uitgebreide kerstshow. Hoeveel waarde heeft deze fysieke beleving wat jou betreft boven digitale of papieren documentatie?
"Deze fysieke show is voor ons heel belangrijk omdat sfeer nu eenmaal live geproefd moet worden. Elk jaar maken wij onze keuze voor de invulling van de kerst in de showrooms door middel van een bezoek aan de kerstshow van Bruinsma. Kleur en gevoel speelt hierin een beslissende rol en dat willen wij graag zelf live zien."